Daar kan je op bouwen!

zoek:

#samentegencorona

Maatregelen vanuit De Noorderkempen

De coronacrisis heeft een grote invloed op ons allen. De gezondheid van onze bewoners, van onze partners & van onze medewerkers staat nu voorop. We blijven dus zoveel mogelijk in ons kot, maar onze werking draait wel door. Hieronder vind je een overzicht van de maatregelen vanuit De Noorderkempen en het antwoord op een aantal veel voorkomende vragen.

 

Is je inkomen gedaald door de coronamaatregelen?

Dan kan je een herziening van je huurprijs aanvragen. Dit kan je doen door…

Mensen die – omwille van de coronacrisis – een lager inkomen hebben (bijvoorbeeld door tijdelijke werkloosheid), kunnen vanaf de eerste maand een herberekening van de huurprijs aanvragen.​​

  • Let op! Dit geldt enkel als het inkomen van de laatste maand (bijvoorbeeld maart 2020), met minstens 20% gedaald is ten opzichte van het inkomen waarop de huidige huurprijs wordt berekend.​ Dit wordt gezien op jaarbasis.
  • Deze huurprijsherziening geldt voor vier maanden.​ Nadien wordt de oorspronkelijke huurprijs terug van kracht, tenzij je schriftelijk een verlenging aanvraagt (en ons opnieuw de nodige bewijsstukken van de laatste drie maanden bezorgt).​
  • Indien je een huurprijsherziening wilt aanvragen die ingaat vanaf mei 2020, bezorg je van alle huurders en bijwoners waarvan de inkomsten worden meegerekend, de attesten van inkomsten van april 2020 zo snel mogelijk.

Als je tijdelijk werkloos bent door de coronamaatregelen, heb je ook recht op een tegemoetkoming in je energiefactuur. Dat is ook als je een woning van ons huurt en energiekosten gemeenschappelijk zijn (bijvoorbeeld via een collectief verwarmingssysteem). Iedereen in die situatie krijgt 1x een bedrag van de regering.

  • Ben je tijdelijk werkloos? Dan krijg je € 202,68 op je rekening gestort. 
  • Is je partner ook tijdelijk werkloos? Dan krijgen jullie allebei dit bedrag.
  • Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Je hoeft ook De Noorderkempen niet te contacteren. De Vlaamse regering stort het geld rechtstreeks op je rekening.
  • Meer informatie vind je via deze link.

 

Heb je een technische melding over je woning?

Als je een defect wilt melden, doe dit dan zoveel mogelijk via mail. Je kan mailen naar Kris (kris.degroof@denoorderkempen.be) of Vanessa (vanessa.herrijgers@denoorderkempen.be). Vermeld steeds je naam, adres en telefoonnummer in de mail. 

  • Let op! Enkel dringende werken worden op dit moment doorgegeven aan aannemers. We willen het aantal niet-dringende contacten zoveel mogelijk vermijden.
  • We houden wel alle meldingen bij. Van zodra de situatie het opnieuw toelaat, geven we de niet-dringende meldingen door. Je ontvangt op dat moment een werkbon, zodat je weet dat een aannemer de opdracht heeft gekregen om het defect te komen herstellen.
  • Gaat het om een dringende herstelling? Dan ontvang je meteen een werkbon en mag je een aannemer verwachten. Volg tijdens de herstelling zoveel mogelijk de voorzorgsmaatregelen (geen hand geven, afstand bewaren van 1,5 meter…). Ga tijdens de herstelling even naar een andere ruimte, zodat de aannemer vlot kan werken. En een dankjewel is wel nog steeds toegelaten!

 

Loopt je opzegperiode af?

Neem dan contact op met onze medewerkers van de huurdienst om afspraken te maken over het verloop. We zoeken samen naar een haalbare manier om alles te regelen!

 

Was er nog geen onderhoud van je cv-ketel gebeurd?

De aannemer voert tijdelijk geen onderhoud van cv-ketels meer uit, om zoveel mogelijk niet-essentiële verplaatsingen te vermijden. Van zodra de corona-maatregelen voorbij zijn, zal hij hier terug mee starten. We houden je hier verder van op de hoogte.

 

Over onze werking

Onze kantoren zijn volledig gesloten tot en met 10 mei 2020. Er is wel elke werkdag telefonische permanentie tussen 10u & 12u.

Vanaf maandag 11 mei gaan onze deuren opnieuw open voor jou!

  • Openingsuren kantoor:
    • Op maandag kan je langskomen tussen 16u & 18u.
    • Van dinsdag tot en met vrijdag zijn we open tussen 10u & 12u.
    • Indien mogelijk vragen we je om op voorhand een afspraak te maken, zodat er niet te veel mensen tegelijk aanwezig zijn in ons kantoor.
  • We zijn telefonisch te bereiken op onderstaande momenten:
    • Elke werkdag van 10u tot 12u
    • Extra op maandag van 16u tot 18u
    • Extra op dinsdag & donderdag van 14u tot 16u
  • Indien mogelijk willen we je vragen om je zoveel mogelijk per mail te communiceren. Je vindt hier de rechtstreekse mailadressen van onze medewerkers. Wij werken allemaal van thuis uit, dus dan kunnen we je per mail vlot verder helpen.​
  • We zijn ook actief op Facebook & Instagram. Daar posten we regelmatig actueel nieuws. Je kan ons volgen op  Facebook (pagina ‘De Noorderkempen’) en Instagram (@denoorderkempen)..
  • Een aantal medewerkers hebben een persoonlijk profiel op Facebook. Op die manier kan je ons ook bereiken en op de hoogte blijven van nieuws. Zoek op Facebook naar Lotte De Noorderkempen, Mieke De Noorderkempen en/of Sanne De Noorderkempen en stuur ons een vriendschapsverzoek. We willen graag jouw Facebook-vriend zijn!

Extra editie van onze nieuwsbrief!

  • Klik hier voor onze extra nieuwsbrief naar aanleiding van de corona-crisis. Veel leesplezier!
  • Als je graag een extra woordzoeker print (voor jezelf, je kinderen…), dan kan dat hier.  Alle inzendingen zijn welkom zolang de corona-maatregelen van kracht zijn.