Wanneer er een technisch probleem is in je woning, zal een medewerker van De Noorderkempen langs gaan om het probleem te bekijken. Als het probleem veroorzaakt werd door de bewoner, herstellen wij het defect zonder jou te informeren. De kosten van deze herstelling recupereren we bij de bewoner. Indien het een probleem is omwille van normale slijtage of het is een kost voor jou al eigenaar, nemen we steeds contact met je op. Dan bekijken we samen of wij de opdracht geven om dit te herstellen en de kosten doorrekenen naar jou, of dat je dit zelf gaat (laten) maken.
Je kan ook aan ons de toestemming geven om herstellingen tot €150 zonder voorafgaandelijke toestemming te laten uitvoeren, zodat wij sneller kunnen handelen. In dat geval krijg je achteraf een factuur van ons voor de terugbetaling van de gemaakte kosten. Om welk soort herstelling het gaat, hoe vaak per jaar we dit zonder voorafgaandelijke toestemming mogen doen, het totale bedrag, ... spreken we onderling af.